lördag 4 april 2015

en tidig morgon efter sen natt


Visste ni att hörnan i en hörnsoffa är den mysigaste platsen att sitta? Tror ni inte mig? Weell, I don´t care, för det är ,den bästa platsen! Särskilt när man var vaken längre än man skulle och gick upp tidigare än man ville. Med en kopp te och en slötittar serie på tv:n (how I met your mother, hur kan man inte älska how I met your mother?!) och tänker att jag borde dra igång med plugget.

För just det, ja jag pluggar till socionom. Tvivlande socionom, betyder det att jag tvivlar på mitt val? naaa, jag gillar mitt val. Betyder det att jag passar in i ramen av en socionom? Nej, inte alltid. Kanske är det därför jag är en tvivlande socionom? Vet inte. Antar att jag bara inte alltid förstår mig på allt vad socionomyrket innebär eller tror att jag kommer klara av det. Jag vill verkligen ha ett yrke där jag kan hjälpa människor, men kommer jag hjälpa? Just nu går jag utbildningen och ser vad som händer. När jag är klar kommer jag fortfarande vara ung och well, vi får se vad som händer då.

Ta livet som det kommer, så mycket du kan.

Godmorgon världen,

den tvivlande socionomen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar