söndag 5 april 2015

en skål av blå blommor & fruktsallad

äter fruktsallad och grädde och inser att jag aldrig är nyttig. Men måste man verkligen vara så nyttig? Okej jag vet, hälsa och så, men kan man inte liksom bara vara "lagom"? (vilken äkta svensk jag känner mig som, här i landet lagom!) Jag vill kunna äta nyttigt, men även äta glass, godis och choklad. Om någon skulle fråga mig vad jag helst skulle äta i resten av mitt liv hade det självfallet varit middag och "nyttig" mat (bunnyears därför att jag räknar pasta och bröd som nyttigt hehe), men nu behöver jag inte göra det valet och jag bor ju för tusan i landet som uppfann ordet "fika", så varför inte?! Sen hjälper det inte mig att jag inte är människan som gillar motion. På något sätt har jag lyckats hålla mig normalviktig, lite över, ett mirakel bara det, men det måste väl ändå vara en hint att det är okej för mig att vara "lagom" i världen av mat?


nu ska jag äta upp min skål av frukt och grädde (och choklad, jag erkänner, det är choklad på också!).

Godkväll världen,

den tvivlande socionomen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar